Bullen ^^

Glömde skriva om sista ridlektionen...
Det började med att jag & Viktoria åkte till stjärnholm & jag var glad för jag slapp ha chapsen... Men när vi väl kommer dit säger Mathilda (hon som ger oss hästar) säger hon att alla får välja häst förutom jag & då skrattade jag bara men hon var ärlig för hon sa att jag skulle ha Boyen...
Boyen är en så gott som ny ponny (tror jag) som jag aldrig har ridit & han har inte heller varit med på våran lektion men om jag skulle rida honom så var det ju självklart att jag måste ha sadel... Och jag som var så laddad för att rida barbacka...
Men iallafall så gick jag upp till Emily (min ridlärare) & frågade om jag kunde få någon annan för jag ville rida barbacka... Hon sa att jag kunde få rida Bullen barbacka & så blev det.
Jag har inte ridit Bullen så mycket men jag tycker mer om honom nu än för några månader sen. Jag red honom barbacka & jag hade ett dressyrspö men usch vad seg han var. Jag använde skänkeln & då reagerade han inte och spöt då gick han pytte lite fortare. Men jag han är en otroligt skumpig häst & nu i efterhand har jag värsta blåmärkena på jumskarna (stavning). Men jag orkade igenom hela lektionen men det var riktigt jobbigt. Sen när vi skulle galoppera ojoj vad jobbigt det var & när jag väl fick upp honom i galopp då sacktade han av till trav & svängde in i mitten & ett antal gånger höll jag på att skumpa av då...
Sen körde vi lite kadrillj träning,hälften av gruppen barbacka & hälften med sadel (a).
Emily tyckte att jag var duktig som orkade skumpa runt hela lektionen :P

När det gäller Bullen måste jag träna på: Att sitta ner så jag får magmuskler så det inte ser lika stört ut när jag skumpar runt ;P Att orka hålla igång honom så han inte själv bryter av själv när han känner för det & det blir obalans. Sen också att jag kortar galoppen ordentligt innan jag bryter av för då är det lättare att få han mindre skumpig & då lyssnar han mycket bättre.


2010-12-25 @ 20:52:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Vikki

Det såg inte ut att vara SÅ vad jag såg :)

2010-12-26 @ 13:40:50
Postat av: Vikki

Skumpigt ska det stå ;)

2010-12-26 @ 13:41:35
Postat av: Amanda

vilken fin bild! :D DEN måste jag ha! hhaha, på nyår får du se mig rida honom, så kan jag tipsa lite ;) hihi ^^

2010-12-26 @ 19:32:48
URL: http://sniglorf.blogg.se/
Postat av: Amanda

vilken fin bild! :D DEN måste jag ha! hhaha, på nyår får du se mig rida honom, så kan jag tipsa lite ;) hihi ^^

2010-12-26 @ 19:33:32
URL: http://sniglorf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0