Enskild ridning

Jahopp idag var det enskild ridning på stjärnholm. Jag hade Gandini & jag hade inte ridit honom sen i sommras så det var superkul att få rida honom nu igen :)
Det började med att vi gick upp i ridhuset för att sitta upp & Gandini har en ny sadel därav nya stigläder & sadelgjord. Och usch det var typ omöjligt att spänna sadelgjorden ordentligt från marken så jag fick sitta upp & sen fick Ingela (ridläraren) hjälpa mig att spänna ^^  Men sen så var det bara lite hål i lädrena så jag bleb tvungen att snurra dem & då åkte stiglädret ur sadeln & sen fick jag inte dit den igen... Så återigen fick Ingela hjälpa mig & gud vad pinsamt det var!
Men aja sen började vi skritta fram,jag hade ett lite längre spö & det kändes bra han var lite tittig men han gick på bra framåt iallafall :)När vi tagit tyglarna gick han fint (efter ett tag) i skritten. Sen började vi trava & Gandini var inte så värst glad att böja på nacken inte ;P Så det blev inte så mycket av det när vi travade fram... Sen började vi galoppera & Ingela hade sagt att han kanske var lite pigg nu när han stått några dagar så jag tog det lite lugnt, men nejdu pigg var han inte jag fick använda spöt & skänkel hela tiden! Och det var jätte irriterande för spöt jag fått av Ingela räckte inte till rumpan så jag fick ta tygeln i en hand & använda spöt med den andra men så går det ju inte att jobba honom. Så jag försökte mest att köra på skänkeln. Men först galopperade jag på en volt & då behövdes det mycket skänkel ^^ Men sen när jag galopperade längs med långsidan då behövdes det inte lika mycket skänkel för då blev han pigg ;P Sen när vi skulle trava av hade han gjort sig av med en hel del energi så då blev det genast mycket lättare att jobba honom i traven & jag fick han att gå på tygeln en del i traven :D Men jag måste verkligen träna på att sitta rak/luta mig tillbaka lite även fast han går på tygeln för jag märkte idag att jag föll framåt & tappade balansen ibland. Sen skrittade vi av & ställde upp :)  Det var min lektion!


Jag & Gandini ifrån i sommras jag vet att det börjar bli lite tjatigt med dem här bilderna men det är dem ända jag har på både han & mig :)
2010-12-31 @ 21:44:52 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0