Denna vecka...

Den här veckan har jag haft Alex båda tisdag & onsdag :)
I tisdags så mockade jag fixade foder & skrittade lite framför stallet bara :)
Sen i onsdags så tog jag med Alex till min lektion på stjärnholm. Fy så dåligt det gick då! Han ville inte alls som jag ville & han vägrade att jobba utan han bara sprang eller travade sakta men jobba verkligen inte. Han är ju sjukt stark så det är svårt att verkligen göra på mitt vis om Alex vill tvärtemot! Vi jobbade lite med att vi skulle köra små serpentiner & vända typ hela tiden. Och Alex är ändå ganska stor så jag fick verkligen jobba rejält. Sen satt jag ner hela lektionen & Alex är väldigt skumpig så jag har haft träningsvärk i magen ett antal dagar ^^
Sen har ju inte Alex fått upp sin kondis ännu så då fick jag jobba extra mycket så jag var dyng svettig efteråt.
Efter lektionen så gick jag en bit med honom sen satt jag upp & för första gången så skrittade jag med honom ända hem till stallet där han står & han skötte sig exemplariskt (StAVniNg). Vi gjorde lite skänkelvikningar över vägen & han lyssnade jätte bra & då på hem vägen så kunde han minsan jobba under sig & gå på tygeln.
Knasig polle!
Inte nöjd iallafall. Det kommer fler chanser som jag kan ta med honom till stjärnholm & jobba :)

Bild ifrån den sköna sommaren 2010 ♥
2011-04-03 @ 17:50:46 Alex ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0