I söndags - Belöningsridning ♥

Lite sent men hur är det man säger nu.... "Bättre sent än aldrig" :D
I söndags var det iallafall belöningsridning för oss som är stallvärdinnor på stjärnholm.
Jag fick Ubbe & snacka om att jag blev chockad! Jag hade inte ridit Ubbe på säkert ett år så det blev lite pirrigt i magen :) Men sen stog det att det fanns några hästar som man kunde byta med & bland de hästarna stog Gandini. Jag blev sugen på att rida Gandini så jag gick upp till Mia (ridläraren vi skullle rida för) & frågade om jag kunde byta till Gandini med då sa hon att Gandini har ibland skenat iväg om han går med för lätta ryttare så hon tyckte att jag skulle ta Ubbe & det gjorde jag. Men kan inte riktigt släppa det att hon kallade mig lite & lätt...
Väl uppe på häst ryggen så frågade Mia vilka som ville ha spö så gav hon till dem sen kom hon till mig med ett spö & sa "jag rider inte Ubbe utan spö så det tycker jag inte att du borde heller" jag svarade med att säga att jag inte ridit Ubbe på länge så kom inte ihåg hur han var men tog lydigt emot spöt.
Vi satte igång med att värma upp & Ubbe var riktigt mysig. Men han ville gå lågt med huvudet så jag fick verkligen "lyfta" upp huvudet på honom.Sen gjorde vi en övning att på ena långsidan skulle vi göra två volter & på andra sidan skänkelvikning till tre kvartslinjen & där sittandes trava över ett par bommar & sen skänkelvikning ut till spåret igen. Vi hade lite sittsträning så vi skulle rida i arbetstrav hela tiden & tyckte första att jag studsade en del men sen när jag började jobba honom ordentligt så kände jag att jag satte mig allt djupare i sadeln & studsade typ inget. Han jobbad på riktigt fint under sig & jag är riktigt nöjd över den lektionen.
När vi skulle galoppera så gick vi in på volterna & gjorde galopp fattningar & han gick jätte fint & jobbade på bra under sig i traven,då gjorde jag en försiktig galopp fattning & han gjorde enn jätte fin övergång från trav till galopp & galoppen gick ganska sakta men den var jätte fin. Han gjorde hela tiden lika fina galopp fattningar & GUD vad glad jag var efter lektionen!

Ubbe


2011-04-03 @ 17:50:37 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0