Ridpasset på stjärnholm

Jag & Viktoria åkte till stallet lite tidigare än vanligt för att Viktoria skulle sköta om Betty. Betty är en relativt ny häst på stjärnholm som inte har börjat gå med på lektioner ännu. Men Viktoria har fått bli skötare på henne för att Betty ska lära sig att "barn" också kommer hålla på med henne i framtiden. Jag lärde Viktoria lite om hur man kan ge hästen massage & så för att Viktoria skulle hålla på med henne en lite längre stund. Efter det så fick jag reda på vilken häst ponny jag skulle rida. Det blev Ferdy för Emily sa att han hade bockat igår & han var tvungen att gå idag. Då sa hon också att jag klarar av hästar som bockar så bra så då fick jag han. Men jag var inte nöjd för kände verkligen inte för att rida Ferdy.
Jag tog honom till sko-spiltan eftersom att jag hade så gott om tid. Jag borstade igenom honom ordentligt & sen gjorde jag en knopp i luggen på honom för att han skulle få lite träning på att man får hålla på med hans man. Han stog & stredade ett tag & höjde huvudet men jag bara fortsatte som ingenting så efter ett tag så gav han upp & jag kunde mycket lättare fortsätta med det jag gjorde. Han blev jätte söt med en knopp i pannan ♥
Sen när jag red så var han pigg så jag hade kort tygel,höll i tygeln & skänklade lite & då direkt började han gå på tygel & jobba under sig jätte fint :')
Sen lektionen i sig tycker jag inte var så roligt d.v.s övningen vi gjorde. Men han gick ganska fint på tygeln & så när vi gick på volterna & i hörnen för på det raka spåret så ville han inte alls. Sen galopperade vi lite på volterna också & då skulle vi snart börja galoppera för Emily sa "förbered höger galopp" & då började Ferdy att studsa på stället & Emily sa att jag skulle låta honom galoppera men jag tänkte inte låta honom vinna så jag höll i tygeln & skänklade på & han gick igång i trav. Sen precis innan hon sa "kom fram i höger arbetsgalopp" så gjorde jag en galopp fattning för att det skulle vara jag som "startade" galoppen. Sen när vi galopperade där på volten så gick han jätte fint & jag tror aldrig jag fått en häst ponny att gå så fint i galoppen som han gjorde & verkligen jobbade samt krökte på nacken :)
Efter lekionen så var jag dyng svettig som man brukar bli på sommaren när man rider ^^

Ferdy ♥



Jag & Maggi körde basket i torsdags & då lyckades jag stukat 2 fingrar ^^
Skickliga jag :)
2011-04-09 @ 10:00:00 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: Vikki

Det såg ju riktigt bra ut:) avundsjuk

2011-04-11 @ 16:25:41
Postat av: Mikaana

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2012-02-03 @ 11:09:14
URL: http://mikaana.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0