Islandshästar :D

Var med pappa & red i stallet där han brukar rida :) Där står det tre islandshästar. Jag red Naoma & pappa red Lofti som är hästen han alltid rider. Jag kunde välja emmelan Naoma eller Gydja med eftersom vi skulle rida barabacka så tog jag Naoma för henne har jag ridit mest & känner mig säker på :) Men det var iallafall fint väder & mysigt att rida barbacka är det väl alltid ^^
Men vi red en bit (där det gick att rida, så man inte dränktes i snö) i både skritt,tölt & galopp. Sen vänder vi & ska rida samma sväng tillbaka & Naoma får fnatt & börjar typ galoppera i vändningen & flyger iväg i världens fart. Sen hör hon att pappa & Lofti börjar närma sig & då går det ännu fortare! Och jag kan bara säga att vi tappade nödbromsen på vägen för det gick inte att stanna henne! Slutade med att jag red in i hög snö med henne så stannade hon. Sen kommer vi ut på vägen igen & då börjar Lofti galoppera & pappa kunde inte annat än att hänga på. Då börjar Naoma tölta & hon märker att dem försvinner iväg en bit från oss & då kommer hon in i flygande pass & då sprang hon lika fort som pappa galopperade. Haha det är söta små djur :)

Lofti


Gydja


Naoma & Jag


2011-02-24 @ 10:02:02 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ellen

den heter Cikoria, den står i bergshammar och är en connermara :D

2011-02-24 @ 13:25:10
URL: http://eellenaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0