Tävling!

I just vilken ordning & så tävlingarna som kommer dem närmaste dagarna egentligen ska vara vet jag inte men jag skriver om dem lite så som jag kommer ihåg :)

Jag har tävlat Lamingo eller ja han kallades för Ingo. Jag har tävlat han i hoppning & när jag önskade han så hade jag aldrig hoppat han så jag kommer ihåg att jag var jätte nervös ^^ Iallafall så var han nog den största hästen i stallet då (han är dock avlivad nu) & jag var ännu mindre än vad jag är nu. Hur som helst så skulle jag göra iordning honom & när det kom till att jag skulle tränsa så gick allt jätte dåligt! Han höjde huvudet så högt han kunde & där stog jag med ett träns i handen & såg löjlig ut ^^ Det slutade med att hon som skulle vara "dommare" (det var bara 50cm så hon bara kollade så man inte rev för även då var det clear round) kom ner & hjälpte mig att tränsa.
Jag hoppade som sagt 50cm & Ingo var jätte rolig & hoppa för man märkte verkligen att han älskade det :) Det gick fort & lite konstiga vägar, man kan inte säga att jag bestämde tempot :P Jag klarade mig runt på clear round & fick en liten rosett :)
Sen när det var klart frågade dommaren om jag ville hoppa honom i 70cm också (skulle ha någon anna då egentligen kommer inte ihåg vem) & jag sa JA. Hoppade honom i 70cm också alltså & det gick lite fort denna gång ^^ Men inpå ett hinder tänkte jag bromsa lite & efter hindret så låg en bom på backen ;) Varför skulle jag störa honom? Klarade mig annars runt utan att riva. Vet inte vilken plats jag kom på därav jag inte blev placerad eftersom jag rev (4 fel).
Efter jag ridit båda rundorna sa mamma att hon aldrig varit så rädd för hon tyckte att det gick väldigt mycket för fort ^^ Haha :P

Ingo

2011-01-25 @ 15:00:00 Mina tävlingar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0