Tinker tävling :)

Min andra tävling vad jag kommer ihåg var på Tinker en tinker ponny som förut stog på stjärnholm men är nu avlivad :( Det var min första hopptävling men jag kommer inte ihåg så mycket avv själva banan bara att jag i efterhand var jätte stolt att jag klarat mig clear round på 50cm. Clear round är att klarar man hela banan utan att riva så får man en rosett så jag fick en :) Haha snacka om att jag var stålt :P

Sen har jag också tävlat Bazaar i hoppning 2-3 ggr också :) Clear round på 50cm rundorna men har även tävlat honom i 70cm & då vet jag inte riktigt vilken placering jag fick men ingen rosett eller så då :) Han var min favorit att hoppa tills någon gång i sommras då jag hade honmo på en hopp träning & han var jätte dum & körde upp huvudet & bara sprang. När han huvudet så högt uppe kan man inte göra något för att bromsa honom & det visste han & då gjorde han så... Sen på ett hinder,han som alltid hoppar, så vägrar han & jag åker av med tygeln runt halsen.. Då blev jag rädd. Men Helene (hon som höll i träningen) sa åt mig att sitta upp igen & jag kunde ju inte göra annat men när jag åkte av så började tårarna rinna & sen när jag satt upp igen & skulle hoppa, jag kunde inte sluta utan dem bara rann... Det slutade med att han vägrade på typ varje hinder & då blev jag sur, så då hoppade han. När han hoppat blev jag glad men då började han vägra igen.  Usch värsta hoppningen jag varit med om.

Tinker

Bazaar


2011-01-24 @ 14:00:00 Mina tävlingar Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0