Dag 4: Favorit bok o varför

Favorit bok för mig skulle vara Hungerspelen, det är en bok serie i 3 delar. ÄLSKAR DEM ALLA!!!
Böckerna utspelar sig i USA har jag för mig och då finns det 12 distrikt. Varje år har dem en lottning typ om vilka som ska vara med i hugerspelen som är i gång per år. Det dras två lotter från varje distrikt en pojke och en flicka. Sen dems som blibit utvalda tränas sen för att släppas ut på en enorm arena där alla är emot varandra och ska döda varandra. Den som sist är kvar vinner och får leva resten av sitt liv bland rikedom med sin familj. Allt sänds på tv:n så familjerna som har någon som är med kommer få se hur deras barn dör och vems som dödade barnet. Det direktsänds och ALLA måste se det på deras tv-apparater i hemmen.
Skulle verkligen råda ALLA att ge böckerna ett försök. Det är  både kärlek,vänskap & action skulle jag vilja säga.
Snart kommer böckerna komma ut som film också så då är det ju kul om man har läst böckerna.

2011-07-30 @ 12:00:00 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0