Dag 2: Favvo-häst/-ar

Eftersom att jag senare på listan ska skriva om mina sköt och medryttarhästar genom tiderna så skriver jag inte om dem som favvo hästar. För det är ju ändå dem som har kommit mig närmast. Så då tar jag och skriver om mina 3 favvo hästar som står på stjärnholm just nu...
Tirana ♥
Tirana är en utav mina 3 favvosar och det har hon nog nästan alltid varit. För hon är en jätte snäll tinkerponny som aldrig vill någon något illa. Sen är hon så sjukt snäll att rida för hon gör det man ber om. Ibland på lördagslektionerna (nybörjarna) om ett barn vill sväng så kan hon vara lite envis och vill följa efter dem andra hästarna istället eftersom att hon trots allt är ett flockdjur.
Sen nu på senare tid har jag märkt att hon är väldigt mysig att jobba med och hon kan gå riktigt fint! ♥


Ruda ♥
Ruda är en relativt ny häst på stjärnholm som är importerad (kommer från) Polen.
Hon är 11 år. Jag tycker att hon är riktigt trevlig att rida och även hon kan gå fint. Jätte mysig att hålla på med och snäll. Dock så tycker jag att hon är lite väl stark, speciellt i galoppen och då vill hon bara galoppera på. Men annars en hel mysig häst!!


Calas eller Kallas ♥
Kärt barn har många namn ^^
Henne har jag bara ridit en gång och det var vid slutet av terminen som just varit. Vi red i ridhuset och det gick sp grymt bra. Jätte mysig häst och med en underbar galopp.
Att hålla på med så är hon lite bråkig med sadeln annars brukar hon vara snäll. Väldigt stor men har ändå en fin gång. Har dock inte så mycket mer att skriva om henne!



Det var nog mina absoluta favoriter men måste bara säga att om jag hade fått säga en till så hade det varit Ubbe ♥
2011-07-28 @ 12:36:48 Permalink


Kommentarer
Postat av: Vikki

Gillas :D <3

2011-07-28 @ 13:55:23
URL: http://vikkiflum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0