Ridläger - dag 3 - pass 1

På onsdagen skulle vi ha dressyr på förmiddagen. Jag tänkte att jag skulle ha Sune för skulle vilja jobba honom eftersom jag inte hade haft ett riktigt jobba pass på honom då. Borstade honom ordentligt,trasslade isär svansen/borstade svansen,knoppade luggen. Sen ska jag kratsa hovarna och på hans vänster sida går det jätte bra men när jag kommer till hans höger fram hov och lyfter det ser jag att något är fel!!!
Min hjärna kopplar inte riktigt först så står och glor ett tag på hoven men då ser jag att på halva hoven sitter skon där den ska men på andra halvan sitter skon fast i en söm (spik) och är helt vriden. Jag får panik typ och går till ledarna och dem suckar och säger att dem ska kolla på det senare så jag fick ta Rohnee istället.
Dressyr passet var grymt jobbigt men jobbade på hela tiden och kände hur det rann i hela ansiktet av svett. Haha Sara (ridläraren) klagade/påminde på typ allt hela tiden handen,skänkeln,blicken,armbågar... Sadeln gjorde så min skänkel åkte fram så fick rida utan stigläder hela lektionen tack vare det ^^ Sen min hand var för låg och ostadig så fick klämma fast ett spö mellan tummen och tygeln som gick från ena handen till den andra så fick jag mycket bättre armar,armbågarna var längs med sidan och inte halv raka.
Men ridpasset gick jätte bra men jag var jätte slut efter det. Mysig häst den där Rohnee!
Sune ♥

Titta skon!
2011-07-01 @ 20:19:32 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0