Ridläger - dag 4 - pass 2

Andra passet så var det uteritt som stod på tur. Fick veta att jag fick rida Sune om jag ville och det var ju klart! Väl uppe till hästen så sa Sandra att jag fick rida sist och "plocka upp" dem som kanske åkte av ^^ Haha jaja min Sune varken skrittade,travade eller galopperade lika fort som de andra. Skritten lyckades jag hålla ett jämnt mellanrum men sen i traven när Sune inte var igång i början så skänklade jag på för att vi skulle hinna med och då började han galoppera den sötingen :)♥ Gick förövrigt bra men hade öjämna stigläder men alla kunde ju inte stanna för att jag skulle fixa det för insekterna är ju ,på ren svenska förjävliga mot hästarna. Men något av det värsta är  verkligen att rida med ojämna stigläder när man själv tydligt känner det!
När vi kom tillbaka till stallet tog vi av sadlarna och bytte om till badkläder. Sen red vi ner till vattnet och simmade med hästarna. Sune simmade bra men när han kände att han inte snudda marken längre fick han bråttom och gick upp på bakbenen (dem nådde ner då ju) och stegrade sig inåt ^^ Som tur var satt jag kvar på den hala ryggen :')♥
2011-07-01 @ 20:53:29 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0