Söndag - Hoppning med Lucy ♥

Igår hoppade jag Lucy som planerat. Men jag började värma upp henne genom att skritta en lite längre runda utomhus, sen gick jag in i ridhuset där jag travade och galopperade fram henne. Det var en annan kvinna som varit där innan mig och hoppat så vi (pappa och jag) hade bett henne att låta dem stå så hon slapp ställa in dem just som vi skulle ta fram dem...
Jag var själv i ridhuset så jag och Lucy hade mycket plats och vi behövde inte se oss för vart andra var. Hon kändes redan då när jag travade fram henne på och allert för skänkeln! Kändes bra och han sprang gärna på i galoppen också! :D
När vi väl började hoppa stod det 3 hinder i mitten av ridhuset två stycken som man skulle komma från ena kortsidan och den 3 som stod i mitten var lite snett så då fick man börja svänga vid ena hörnet.
Ni får en ungerfärlig bild:

Hoppade fram med små kryss 1 i taget och sedan tog jag hindrena i följd. Det nedersta först i vänster varv och sedan tog man ut svängen och vid hörnet svängde man in och hoppade det i mitten, sen ta ut svängen och hoppa den sista (översta) hindret.
Det gick riktigt bra att hoppa!!! Tog först små kryss som sagt och sedan la min underbara pappa upp det till rättuppstående hinder och höjde lite i taget. Första hindret som pappa la upp på 70cm så var jag inte riktigt om med min skänkel så då stannade hon med då tog vi det igen och då klarade vi det.
Vi slutade hoppa när vi hoppat alla hinderna i följd när dem läg på 70cm. Dels för att det var första gången jag hoppade henne och för att det gått så bra och jag hade en så härlig känsla i magen så jag slutade. Man ska alltid sluta när det går som bäst. Annars kommer säkert något gå fel!
2011-07-25 @ 13:55:39 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0