Onsdag - Alex

I onsdags hade jag Alex :)
När jag skulle göra iordning han höll den nya hästen Ville på att galoppera runt i hagen som ligger framför stallet så Alex höll på och studsa runt och ville inte stå still i stallgången så jag tog ner han till hagen och gjorde iordning honom.
När jag skulle göra iordning honom så var han blöt för det började spö regna när jag skulle sadl (lägga på schabrak) och schabraket blev genom surt direkt som jag la på det...
När schabraket och longeringsjorden (så schabraket skulle sitta fast) var spänd så skulle jag tränsa och han bara travade iväg i hagen :O
Han tyckte väl att det var konstigt att han gjordes iordning i hagen men det var enklast så.
Red i spöregn men det fanns inte så mycket annat att välja på.
Krävde inget av han utan red runt lite på banan bara.Ville (Vincent) galopperade runt i hagen brevid så Alex spände sig lite men som tur var började inte han studsa och hålla på (a).
När jag satt av slutade det regna och solen kom fram ><
Lite bilder: (Dougle var också med ♥)


2011-06-24 @ 15:29:32 Alex ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0