Onsdag - Alex

I onsdags red jag som sagt Alex...
Jag började med att köra lite dressyr på banan & han var jätte fin i skritten. Sen gick jag över till trav & galopp men det var han inte alls sugen på att jobba i. Efter mycket jobb gav jag upp så jag satt av & ställde fram ett 50cm hinder. Då kom jag i galopp mot det första gången men då var han inte riktigt igång så då rev han.
Fanns inte så mycket annat att göra än att sitta av och ställa upp det igen. Sen tog jag ett varv på banan i galopp & sen mot hindret och Alex öron stog rakt upp & lite framåt. Han hoppade klockrent & tyckte verkligen att det var  jätte roligt. Hoppad det där hindret några få gånger sen galopperade jag av honom & eftersom att han hade fått göra något han älskar (man kände hur han taggade till innan hindrena & det var bra takt/fart i honom) så gick han med på att jag fick jobba honom lite i galoppen & då var han jätte fin :')

Innan jag red:


Efter jag red:


Efter duschen:
2011-06-10 @ 07:49:17 Alex ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0