Onsdagen - 2 ridpasset den dagen - Calas

Glömde visst att skriva om passen på stjärnholm i onsdags.
Jag red Calas eller Kallas, ja hur man nu säger det och skriver det.
Hade inte ridit henne förut så var lite nervös vilket jag alltid är när jag rider en ny häst (någon jag inte ridit).
Men jag gjorde iordning henne och gick upp till ridhuset för att sitta upp. Väl uppe, efter många hål längningar eller hur man nu säger så kom jag upp. Ni som sett henne vet ju om att hon är sjukt hög.
Men det gick iallafall sjukt bra & jag var jätte nöjd över både mig & henne. Alla säger att hon är väldigt pigg och visserligen så är hon det men det var inte så svårt att hålla in henne. Det är nog en ny favvo häst för mig nu för hon var på men lyssnade ändå riktigt bra. Tycker även att hon gick bra för att vara första gången som hon och jag skulle sammarbeta. Galoppen var hon nog finast i för och har en ganska stor galopp men hon var ändå riktigt fint formad och gick i det tempot jag ville :D
Sjukt nöjd över ridpasset ♥

Calas på bilden ♥
2011-06-12 @ 21:30:44 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0