Ridläger - dag 1 - pass 2

Efter pass nr 1 så gick vi på lunch. Efter lunch gjorde grupp 1 sig klara för att rida.När dem gått så hade vi lite "teori", eller jag vi tog bort alla delarna på ett varsitt träns,putsade dem och satt sedan dit dem igen. Mest för att lära sig hur man gör men självklart också för att det inte ska bli så hårt/torrt/sprucket, utan böjbart och fint.
Sen efter det så fick jag veta att Sune inte hoppar,inge bra alltså och fel teknik. Så jag ska inte hoppa honom eller ha markarbete på honom.
Men pass nr 2 bestod av markarbete så jag fick Rohnny eller Ron som de kallar honom. En stor häst med lite mage! Haha vilken skillnad det var från att rida Sune och sedan Ron ^^
Gjorde iordning honom iallafall och gick ut till ridbanan och därefter satt jag upp. Fick känna lite på han och han var riktigt mysig och lydig!!! :D Riktig pärla alltså och gjorde det man bad om. Ville jag jobba honom så gjorde jag det och utan protester. Sen i galoppen samma där som med Sune att han verkligen jobbade på fint i formen!
Sen när vi började markarbetet så förstod jag inte riktigt vad ledaren ville att jag skulle göra när hon ställde upp ett litet kryss. Hon sa något om att sitta ner över krysset men det kändes jätte konstigt så jag sa det och då sa hon självklart att jag kunde stå upp. Sen höjde hon det lite och la upp det till ett rättuppstående så fick jag och 2 till hoppa och det är alltid kul att vara bland dem som får göra lite mer.
Förstod inte heller vad hon vill riktigt något med snabb och allert men att det inte skulle gå fortare o.O
Men fixade det sen när jag låg om ordentligt med skänkeln men ändå höll tygeln.
Ett svettigt men bra ridpass!
Ron


Vinnaren av gissa djuret blev Jessica (klicka på namnet så kommer ni till hennes blogg)
2011-06-27 @ 17:39:59 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0