Ridläger - dag 2 - pass 1

Då fick vi rida lite självständigt på vallen, ängen där terräng hindrena står. Eller man skulle rida ihop 2 och 2 annars hade vi inte kommit ifrån varandra eftresom att det faktiskt är flockdjur. Så jag red ihop med Viktoria. Hon hade Corteza (tror det stavas så,rätta mig om ni vet) & jag hade Sune igen :) ♥
Gick väl sådär för försökte jobba honom men då lyssnade han inte alls för skänkeln så gick lite mitt emellan, inte som jag ville och inte som Sune ville...
När vi ridit där en liten stund frågar Sandra (ledaren,ridläraren) om vi vill gå ner till sjön/vattnet och alla svarade JA! Väl där nere så gick jag ner där alla går ner och upp där alla går upp bara så han blev lite blöt om benen men då kom jag på att jag hade andra byxor i väskan som jag kunde rida i sen så gick i så djupt så 75% av mina ben blev blöta. Sen när vi skulle gå upp och vi stod där det var lite grundare så börjar han slå med ena benet i vattnet så lät han stå där en stund. Och poof så låg han ner i vattnet ^^ Så jag satt av så fort som möjligt i vattnet för var rädd att han skulle rulla sig men det gjorde han inte (a). Bada fick jag iallafall :) ♥

Sune ♥
2011-06-30 @ 19:17:15 Ridläger Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0