Blogga mera?!

Visst jag skulle gärna blogga mer men ni måste ge mig massa tips & idéer eftersom jag inte är i stallet varje dag & vill att den här bloggen ska vara häst relaterad... Ger ni mig massa tips så lovar jag att ni kommer få mycket att läsa om i veckorna...

Idag flyttade Alex till Titti igen :D
Jag & Malin (Alex andar medryttare) gick med honom från stora flättna & ända hem till Titti. Men innan det så tog jag & mockade en hel skott kärra med bara fruset bajs & det tog mig säkert en halvtimma att fylla den för det var fruset så först fick jag sparka bort bajset från den frysta platsen & sen skyffla upp det i skottkärran. 
Sen började vi att gå. Jag kan säga att det var JÄTTE lerigt den större delen av vägen & jag hade bara vanliga stallskor på mig så jag typ fastnade överallt men jag fick inge lera i skorna som tur va :)
Alex kände inte riktigt för att gå hela tiden & jag & Malin hade en hel del problem när Alex satte sin storlek & vikt emot & vägrade gå. Drog man & typ försökte "tvinga" honom att gå så gjorde han det motsatta & började backa & då kunde man inte göra annat än att hänga med en liten bit. Han visade även jätte fina skänkelvikningar när han gick längs en sida av vägen... Förstår inte riktigt varför han gjorde som han gjorde när han istället bara kunde stanna eller följa med oss snällt & gå...
Det tog oss hela 2 timmar för oss att ta oss hem till Titti. Väl där så bytte vi hans bandage medans han vägrade att stå still, sen fick han gå in i SIN egna hage där Dougle han hag kompis redan stod & åt hö.
Blev ingen dramatisk "hej min häst kompis som jag inte sett på hela vintern" ihoppsläpp utan dem baar ställde sig & åt hö ^^


Jag & Alex någon gång under sommaren 2010

2011-03-26 @ 21:57:58 Alex ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: SOFIE

Men varför gick ni dit? ;p

2011-03-27 @ 11:57:40
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: amanda

mehn blogga om allt möjligt då? nu kommer du väl ändå kunna vara mera i stallet också när alex är tillbaka o lite sånt ;)

2011-03-27 @ 18:21:41
Postat av: ellen

blogga om miig :D

2011-03-29 @ 22:07:13
URL: http://eellenaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0