Alex... ♥

Kom på att jag inte skrivit om när jag red Alex i onsdags så det kommer nu :D
Började med att cykla ut till stallet och göra iordning hästarnas mat.
Sen tog jag in båda två & borstade av Alex. Eller ja jag gjorde helt enkelt iordning honom i den ordningen som jag brukar. Sen tog jag på longeringsgjorden och tränsade honom.
Tog med mig två longeringslinor och gick ner till banan med Alex. Väl där gick jag med honom en stund i båda varven så att han fick värma upp. Sen satte jag en longeringslina i vardera bettsring och tog sedan bak linan igenom en varsin ögla på longeringsgjorden. Tog sen longeringslinan som var på det bortre sidan över hans rygg så båda var på samma sida. Hoppas ni hänger med för det gör knappt jag ;)
Sen longerade jag honom fast med två linor så jag kunde bestämma om han skulle ställa sig inåt eller utåt.
Riktigt roligt faktist :) Sen efter att jag longerat han en stund tog jag av lionorna spände fast tugeln i tränset & satt upp & red i bara tränset och så satt jag vid longeringsgjorden. Man kan säga att jag red barbacka men satt på ett schabrak. Han var mycket mer lösgjord nu efter longeringen och det kändes "lättare" att rida honom men ändå sjukt tungt. Kände att jag fick honmo riktigt fint i galoppen och verkligen tog i :D

2011-05-15 @ 15:00:00 Alex ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0