Bazaar ♥

Red ju även Bazaar i onsdags så det är väl dags att skriva om det också nu :D
Började med att jag satt upp & det kändes som hela sadeln var helt lös så jag frågade min ridlärare men hon sa att det känns lite så på honom.
Började med att vi skrittade fram & Bazaar var väldigt pigg så fick honom relativt snabbt ner på tygeln. Sen började vi trava och han var fortfarande lika pigg men jag höll in honom så gott som till normalt tempo. Sen gjorde vi en övning att vi skulle göra skänkelvikning från hörnet och in till mitten av ridhuset och där rida rakt fram och ställa dem åt antingen höger eller vänster. Sen ut i ett varv och längs ena långsidan galoppera ner och göra om samma sak igen... Vi skulle sitta ner. Och ni som har ridit Bazaar vet nog att han inte är så himla lätt att sitta ner på. I början höll jag på att glida av några gånger för att jag inte slappnade av. Sen när jag väl slappnade av och kramade om honmo med benen lite så gick det mycket bättre. Fick även ner honom på tygeln under längre perioder. Sen vid galoppen så var han ju fortfarande jätte pigg och ville verkligen springa iväg men då höll jag in honom lite i galoppen och kramde med benen och woolla han jobbar in jätte fint under sig i galoppen och huvudet fint med krökt nacke ♥ Gud vad fin han var då :D Kändes jätte skönt med en sådan bra lektion på honom!

2011-05-15 @ 18:00:00 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0