Lucy - fint häst ♥

Hade Lucy igår så jag fixade stallgörat och gjorde iordning henne för ett ridpass. Vi skrittade ut den lite längre svängen och gick sen in på stora ridbanan.
Red på pessoabettet och det gick helt okej. Tänkte mest träna på galoppen så jag försökte att inte kräva allt för mycket när vi värmde upp.
När vi väl började galoppera gjorde hon underbara galoppfattningar direkt,försökte inte dra iväg utan jag hade hennes huvud i min hand direkt och hon gick såååå fint! Underbar känsla jag fick med det där bettet i galoppen.
Hon lyssnade mycket bättre och vi gick i vänster varv vänd över  ridbanan halvvägs där vi gjorde ett avbrott till trav och direkt högergalopp! Gick super där också och jag tränade lite så eftersom att Lucy verkar ha svårt för galoppombyten.
Som sagt gick det väldigt bra och vi gjorde även några galoppfattningar från skritt. Vilket först verkade vara lite klurigt men sen fick vi till det om och om igen.
Super känsla för galoppen idag och hon var jätte fin i traven när jag travade av henne också ♥

2011-09-18 @ 10:06:08 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0