Svar:

...... om Nu! ♥:
Dags att börja rida med spö?. Inte hälsosamt för varken hästen eller dig att skänkla i varje steg =/ ser inte bra ut.

Svar: Jag kan säga att jag änvände spöt men jag tycker inte att det blir så mycket skillnad och det kan väl inte vara så hälsosamt att använda spöt i varje steg heller?

Vi har alla våra brister och saker vi måste träna på men det känns så elakt att hålla på och slå med spöt istället hela tiden för det. För om man bara petar så gör hon inget som tyder på att hon kände det och det känns så grymt om man ska behöva slå på hennes rumpa med en liten pinne för att hon ska vilja gå framåt? 
2011-09-08 @ 17:57:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: lisa

Om jag får säga vad jag tycker bara så har det i stort sett samma effekt.Spöet ska du bara använda som ett hjälpmedel & det kan du använda samtidigt som du skänklar till lagom mycket för att få förstärkning på skänkeln. Jag gjorde också ponnyskänklar förut men har lärt mig att hitta andra punkter på hästen för att få honom att gå framåt. Dock använder jag hellre spö + skänkel på ett rätt sett istället för att slå med spö eller ponnyskänkla :)

2011-09-16 @ 19:24:20
URL: http://llisaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0