Igångssättningsläger dag 3, Bullen & Betty ♥

Idag på första passet hade jag Bullen, jag var helt inställd på att vara öppen och inte typ besviken för att jag fick honom. Han är en stor och tungjobbad häst som jag inte klarat av att rida på ett vettigt sätt förut .Men då det var ett tag sedan jag red han sist så jag kanske skulle kunna rida honom  nu, alltså att kunna jobba honom. Och så var fallet! Han var lite motsträvlig i början men sedan så efter en hel del skänklande och lite duttande med spöt på rumpan så han kom ihåg bakbenen så blev han jättefin!! Fast han blev lite tjurig några gånger och vägrade gå men annars så gick det riktigt bra och jag är supernöjd!! Han gick fint och jobbade på bra i både skritten och traven! Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tror att Bullen är lite av en favvo nu (a)♥
Bilder jag tog idag på honom:
Sedan efter passet var han jätte, jätte trött ^^:

På pass nr 2 så hade jag Betty. Hade bara ridit henne en gång förut och då gick det inte så bra så var peppad på att prova igen! Vilket gick mycket bättre hon gick jätte fint i både skritten och traven när jag jobbade henne, vi travade bara idag med lättridning. Dock så blev hon ganska stark men jag är nöjd!
Bild jag tog idag innan passet:
Bilder jag tagit förut på henne:
2012-08-01 @ 18:10:32 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0