Igångssättningsläger dag 4, Bazaar & Olympic ♥

Första passet hade jag Bazaar. Idag travade vi och jobbade dem, vi satt även ner i traven idag.Till att börja med så var han seg och stretig så jag tog ett litet kort spö och då kunde han minsann gå!! Men försökte ställa honom och ofta ställa om från vänster till höger för att få honom att lossna lite då han är väldigt stel, han brukar mest gå med lite mindre barn så han får nästan aldrig jobba ordentligt och bara göra som han själv vill ^^
Han lossnade och slappnade av framåt slutet, såg att han slappnade av då öronen gungade med i stegen. Men är nöjd över passet om man tänker på att han inte brukar jobba så mycket. Han var jätte svettig efteråt, haha söt kille ^^
Bazaar:

På det andra passet så hade jag Olympic, en stor häst som jag inte ridit förut. Han var trevlig att rida men blev gärna för kort och krullade ihop sig i formen så det var det jag jobbade med under passet. Att få honom att slappna av så att formen skulle bli lägre och lite längre. Blev bättre efter ett tag och då var han riktigt fin och mjuk i båda sidorna!! :)
Nöjd över även detta pass!!
Olympic:
2012-08-02 @ 19:19:06 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0