Markarbetspass - Boyen ♥

Hade markarbete i onsdags men har haft lite mycket att tänka på så skriver om det nu.
Fick Boyen och hade inte ridit honom på säkert ett år så jag var helt neutralt inställd. Tyckte att det varken var bu eller bä.
Väl i sadeln  så kändes han fin, men han håller på med något ryck att han bara slänger runt med huvudet ibland. Kan ju vara pga insekter men jag skulle misstänka att han gör det för att slippa jobba för det är typ alltid när han gick ihop och fick jobba som han slängde med det igen.
Fick iallafall veta att han tydligen inte velat gå över bommar så att jag skulle vara beredd på det. Men han gick över varenda bom som jag bad han om så jag vet inte om han hade en bra dag eller om jag fick honom att tänka på annat.
Gick iallafall väldigt bra och han jobbade på bra. Han blev riktigt snygg :3
Det enda som inte gick super var väl galoppen, då han gärna galopperade på ordentligt och jag hade svårt att få han att jobba på fyrkansspåret. På volt gick det bra men men.
Riktigt nöjd iallafall över både min och Boyens prestation!
Några gamla bilder på Boyen:
 
 
2012-08-17 @ 11:58:00 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: kajsa

Åh va fin han är! Lancer slängde massor med huvudet före bara för att han försökte komma undan från att jobba, men det är bara att driva på dom ordentligt när dom gör så och vara envis ;) Lancer har slutat med det nästan helt nu! Skönt att det gick bra :D

sv: Haha jo, jag får nog linda in mig i bomull ;)

2012-08-17 @ 16:53:47
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/
Postat av: anonym

Är boyen din favvo häst eller??

2012-08-17 @ 18:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0