Uteritt samt lite jobb i ridhuset ♥

Det blev som sagt uteritt på Lucy med Elin och Panam och vi satt på två lite smått uppjagade hästar ^^
Allt började bra och vi skrittade och travade dem om vart annat på lite olika vägar. Sedan ska vi rida genom ett villaområde, jag ser en hund innanför staketet till ett hus som står helt stilla och bara tittar på oss. Elin skrittade först och sedan får hunden ryck och rör sig snabbt innanför staketet och skäller, båda hästarna tvärvände och började förbereda sig att springa åt andra hållet men då höll vi in dem. Så jag satt av och ledde Lucy förbi huset, där ägarna nu hade tagit in hunden för våran skull. Haha Lucy var väldigt uppblåst men vi kom förbi!!
Sedan satt jag upp igen och vi skrittar en bit, sedan är det en liten pojke bakom oss som cyklar och ramlar...
Haha lägligt, våra hästarna typ flög i luften då dem redan var uppjagade efter hunden.
Sen var det hus på båda sidorna, på ena sidan var det några män som stod och hamrade med något och på andra sidan så var den en gräsklippare igång så Lucy näst intill studsade på stället förbi där, jag kände hur spänd och beredd hon var på att fly från faran om den kom. Men vi kom förbi.
Sen var Elin tvungen att fixa stigläder och Panam vägrade stå still, och Lucy tröttnade och började backa vilket ledde till att vi backade ner i ett dike -.-
Haha sen tog vi en liten försiktigt galopp när vi skrittat en bra bit, förbi en grävskopa som självklart skulle komma just då när våra hästar var helt uppe i varv. Men den kom vi också förbi. Väl i galoppen så blev Lucy jätte studsig, det var mer rätt upp i luften än framåt, jag var orolig att hon skulle flyga fram och typ bocka och kicka av sig alla energi om jag försökte skänkla. Men jag tog ett mantag och skänklade försiktigt på så hon skulle galoppera framåt, det gick bra men hon hade bråttom...
Jag satt iallafall kvar när hon konstrade och sedan jobbade jag henne lite i ridhuset så hon blev av med lite energi.
Ett riktigt kraftpaket det där som fick en hel del miljöträning. Inte avsiktligt men vad gör det? ;)
Hon må vara vacker men inte alltid den lättaste ♥
2012-08-11 @ 23:11:56 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: kajsa - 100% häst

Det blev en fartfylld uteritt det! Tur att det gick bra för er iallafall! Usch, det är läskigt med hundar, jag blir alltid livrädd när de hoppar och skäller, men Lancer bara kollar och går vidare, känns skönt att han inte reagerar på det iallafall :) ♥

sv: ne, det är inte skönt alls :(

2012-08-12 @ 00:49:32
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0