Dagens dressyrpass!

Idag red jag Lucy i ridhuset. Hon kändes helt okej från början men dock lite seg som alltid. Jobbade mest på formen, att hon skulle jobba med hela kroppen samt galoppfattningar, att hon inte ska dra upp huvudet jätte mycket innan utan hålla formen lite från traven. Det gav resultat efter ett tag, de gångerna hon drog upp huvudet så bröt jag av och fick henne att forma sig i traven igen och gjorde sedan en ny galoppfattning. Haha hon blir så frustrerad när hon inte får galoppera när jag har bett henne att göra det om man säger så, hon taggar lixom till lite i galoppfattningen.
Sedan efter jag jobbat med galoppen idag så blev hon riktigt stark i traven, hon var fin men ville pinna på med benen som bara den och det var riktigt tungt att hålla henne då.
Ett lyckat pass iallafall och jag är nöjd över både henne om mig (a)♥
 
2012-07-18 @ 22:34:13 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0