Dag 1 Pass nr 1 Lite lätt dressyr

Nemo ♥
Idag när jag kom till stallet vid 8 så gick vi och lämnade maten i ett rum i ridhuset. Sedan var det lite utdelning av hästar så man fick veta vem man skulle ha. Jag fick veta att jag skulle ha Nemo. En valack på 15år. Det visade sig vara en snäll herre, men en stor sådan ^^
Vi stod och borstade och myste med hästarna i lite mer än en timma, så man fick lära känna hästen lite. Efter det så red vi alla i ridhuset samtidigt då det regnade ute och så att de sedan skulle kunna dela in oss i två grupper utefter hur duktigt man är på att rida.
Kände lite på honom men hade lite svårt att säga vad jag tyckte om honom. Fick ner han lite i form så han började jobba men kände efteråt att jag behövde prova han igen för att kunna avgöra om jag trivdes med honom.
Men det kändes ändå som ett helt okej pass för att vara första gången på hans rygg :) ♥
Tog inga bilder idag så lånde bild från deras hemsida så ni ser lite hur han ser ut, ska försöka ta någon bra bild på honom imorgon! ♥
2012-06-25 @ 17:25:35 Ridläger ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0