Fall seven times and stand up eight!

Passande rubrik, hoppade Lucy idag och hon var allt annat än sammarbetsvillig. Hoppade en bana på cirkus 70 först och allt flöt på riktigt bra, skön känsla.
Höjde lite och Lucy vägrade hoppa, tvärstannade på alla hinder, la ner översta bommen men hon vägra iallafall ( på hinder som hon skulle kunna trava över).
Blev väldigt frusterad då det verkligen inte gick, visste inte vad jag skulle göra, man ska inte låta hästen vinna men tårarna var inte långt borta i ren frustation. Det regnade, vi kommer över första hindet som var nedlagt, andra hindret lite, lite högre. Känner hur hästen börjar tveka, jag bestämmer mig för att vi SKA över och trycker om med skänklarna. Lucy tvärstannar, hinner märka hur hon vrider huvudet åt vänster och jag har ingenting att ta emot mig mot, känner hur jag bara fortsätter framåt och hur foten lätt glider ut stigbygeln. Sedan ligger jag där, hästen står helt stilla på andra sidan hindret med tung andning och jag ligger på backen och vill inte resa på mig. Helt slut i hela kroppen och bara så less på att det inte funkar. 
Sitter upp igen och är förbannad, gör allt jag kan för att få henne över hindrena men hon vägrar, vägrar och vägrar. Känner hur slut jag börjar bli i kroppen, ser hur några står och tittar lite längre bort på när jag rider. Känner mig dålig.
Tillslut känner jag hur Lucy börjar tycka att det är jobbigt att bara hålla igång galoppen och slutar streta emot. Får över henne på några hinder och känner lättnad, lägger upp några av bommarna som vi fick lägga ner  och kommer över även nu. Känner att det är dags att sluta innan hon börjar bråka igen. Klappar hästen och travar av. Känner att jag är så trött i kroppen så att det gör ont.
2012-11-18 @ 21:09:13 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Ebba

Åå,det va vi som tittade,så när du ramlade av och tyckte jätte synd om dig..men du är inte dåligt för det,du rider jtte bra! Lucy hade säker bara än väldigt dålig dag idag..Går nog bättre snart!

2012-11-18 @ 21:24:38
URL: http://teamelc.blogg.se
Postat av: Alice

sv; Kan inte säga mer än hur glad du gör mig när du kommenterar att jag ska börja blogga, kan inte förklara hur gullig du är haha! Jag ska först och främst göra klart designen och sen ska du se! Har en superrolig sak att berätta imorgon som du måste få veta! :D

2012-11-18 @ 22:10:13
URL: http://www.fortune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0