Fina Lucy ♥

Har varit en dålig uppdatering och mycket har hänt, kommer inte att ta upp allt men det kommer bli lite uppdatering idag iallafall
 
Det är så att jag fick ett jätte fint erbjudande av Elin som frågade om jag skulle vilja bli medryttare på Fresa. Jag blev ju såklart tokglad över erbjudandet men sa att jag skulle tänka på saken. Jag hade ju redan Lucy och två hästar skulle jag varken orka eller hinna med. Andra saker behövdes också tänkas igenom så som resväg och vad som skulle krävas av mig om jag tog Fresa.

Jag har tänk på det här hur mycket som helst sedan jag fick erbjudandet. Jag har bara setat på Fresa en gång och då bara skrittat (fanns inte ens någon kontroll i skritten) men jag har sett henne gå ett flertal gånger och det är ju en grymt snygg häst!
Lucy har jag nu varit medryttare på i nästa 2 år. Jag har lärt mig massor på henne och hon är helt underbar att hoppa! Men dressyren är aldrig rolig, visst har jag gjort massa framsteg men att alltid behöva "springa åt hästen" och aldrig i stort sett få någon bjudning från henne, det är tråkigt. Sen att pyssla och vara med så är hon sjukt mysig men jag vill ändå framåt i min ridning.

Jag har tagit beslutet att sluta med Lucy. Hon har lärt mig massor som sagt och jag ser henne verkligen som min vän. Men jag känner nu att det är dags att ta sig an nästa utmaning för att se hur jag då kommer att utvecklas. Kommer inte vara sista gången jag ser hästen nu och jag kommer att ställa upp om Lucys ägare kommer att åka iväg men jag kommer inte att rida henne i veckorna nu. 

Vi har kammat hem två rosetter tillsammans jag och Lucy, en clera round i 70cm och en tredje placering i 70cm. Vi har även tävlat 90cm och tagit oss runt med stora leenden.
Vi har även gjort bort oss i en dressyrtävling men vi tog oss runt och kunde då konstatera att vi skulle satsa på hoppningen istället. Jag och Lucy har haft en rolig tid tillsammans men nu är det dags för en ny utmaning.
Hon kommer ändå alltid ha en stor plats i mitt hjärta, stora-långa-mörka-snälla hästen ♥
 
Massa blandade bilder under våran tid ♥
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
2013-04-21 @ 12:06:00 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0