Tidig morgon i stall samt sen kväll

Var i stallet strax innan 8 och hjälpte till lite med utsläppet på Flättna, var nog mest i vägen och långsam men men ;)
Efter det tog vi en skritt tur, Elin på Fresa och jag fick äran att sitta på Rosie. Rosie tog det väldigt lugnt, tittade mycket på omgivningen och njöt av att få komma ut en sväng i solen. Det var verkligen urmysigt!!
Hoppas, hoppas, hoppas på bra ord imorgon från veterinären då det är en väldigt trevlig häst som är alldeles för ung för att få avsluta sitt liv redan nu!
Rosie
 
Till kvällen så blev det två dressyrpass i rad på olika ridskolehästar. Första passet blev på Fille och det gick lite bättre än förra gången, fick honom att börja jobba nästan direkt utan att han stretade men hade svårt med vänster-ställningen även detta pass...
Andra passet var på Sjuan och det var riktigt länge sedan jag red honom. Kände direkt att han blev irriterade då han tyckte att jag gjorde för mycket med tyglarna så i början av passet så låg fokuset på att få hästen fram till handen samt att försöka ha en stilla och stadig hand.
Men det var jätte roligt att rida honom och gör gärna om det snart igen. Galoppen var helt underbar och han jobbade ihop sig så himla fint! Kände själv i galoppen hur jag verkligen red med sätet vilket också känns idag i magen ^^
 
Men kort sagt så var det två nyttiga pass och kul att rida två så pass olika hästar efter varandra så man får lära sig att ställa om snabbt.
 
Fille
 
Sjuan
 
 
2013-04-04 @ 17:09:49 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0