Bästa på riktigt länge!

I lördags (nästan en vecka sedan nu) så var jag och Elin ute och red Mias (Elins kompis) hästar. Hon har en häst och en c-ponny.

Vi begav oss iväg med bilen och väl framme så tog vi in hästarn. Lite småborst, sadling för mig och letande av träns och sedan red vi iväg. Jag satt på c-ponnyn Sweetie och hade sadel då jag inte fullt litar på min balans, inte när det gäller hoppning i skogen iaf ;)

Skrittade över ett fält och sedan på en väg en bit, då kom det en galoppbacke som vi tog i galopp - Sweetie må vara liten men galoppera kunde hon. Sen blev det skritt en bit och så svängde vi in i en skog. Där tog vi galopp och hoppade över lite grenar som Mia och Elin sen innan har lagt upp. Vi tog det några gånger och byggde på lite med (Elin byggde och jag stod och tittade..)

Hej och hå vilket krut det var i damen jag satt på, från halt så rivstartade vi och for iväg i galopp. Hoppa kunde hon också, några riktigt fina skutt blev det när vi kom "rätt".
Jag och Sweetie fick ligga först hela tiden för annars var vi uppe i Mangos (hästen Elin satt på) rumpa nästan direkt. Bromsen funkade inte så jätte bra ^^

Jätte roligt var det och vi studsade över stockar och grenar i full galopp, hästarna verkade ha minst lika roligt som mig och Elin! Efter mycket bus i skogen så började vi skritta tillbaka.

När vi då gick på fältet igen så fanns det lite hinder uppsatta, någon grind, en mur och lite andra fantasifulla hinder. Elin kom på en liten bana som vi hoppade runt, är vanligtvis väldigt tveksam och reserverad när det kommer till grindar men alla hinder såg ju lite "läskiga" ut, alltså hinder jag inte hoppar i vanliga fall så det gick av bara farten!

Avslutade sedan på banan med att känna lite på henne i alla gångarter och hoppa några hinder, slutade med att hoppa ett räcke på 85cm - stolt över mig och hästen då vi fick några nitar innan. Men Elin såg vad jag gjorde fel och gav riktigt bra tips så då gick det! I slutet så kändes hon fin i traven och då skrittade jag av. 

Så himla roligt att rida med Elin, hon ger alltid bra tips och ser alltid vad man gör fel så att det snabbt går att åtgärda felet - istället för att man gör samma tabbe om och om igen! 
Stort Tack Elin för dagen, den bästa uteritten på sjukt länge!  den roligaste och bästa uteritten någonsin för mig!

Hittade ingen bild på Sweetie i arkivet så får bli en bild på Mango och hans ägare Mia, tog bilden på dem för någon månad sedan:
 
2013-08-30 @ 18:05:38 Händelser Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0