Uteritt med far ♥

Igår efter lägret så blev det en uteritt med min far, han satt på Lucy och jag tog Zydansie.

Tyckte att det var en trevlig tur, mycket skritt och sedan galopp upp för en jobbig brant backe ett par gånger och sist så avslutade vi med galopp längs ett fält.

Vi tog först en sträcka i galopp längs fältet och bröt av innan en sväng, sedan tog vi en till sträcka i galopp. Tänkte att vi skulle galoppera tills nästa sväng kom, glömde dock att berätta för min far att vi då skulle galoppera förbi vägen som vi kom ifrån.

Vi började galoppera, pappa fick ligga först eftersom att Zyd inte vill galoppera om hon ska vara först. Hon vill ju inte springa ifrån någon.

När vi galopperar förbi stigen som vi ridit hit på så viker Lucy av, hon vet att det är hemåt och dit skulle hon. En tvär sväng i galopp och sedan ligger pappa mitt i fältet och Lucy stod någon meter bort. Lucy börjar småtrava hemåt så jag red in i skogen i motsats riktning. Lucy stannar då och tittar på oss, men då kommer det en tävlingscyklist som cyklade rakt mot Lucy, så Lucy sätter av i galopp och sprang hela vägen hem själv.

Hon sprang på stigar och bilvägar men det enda som syntes på henne när hon var i stallet igen var att hon var lite svullen om benen. Usch det finns mycket hemskheter som hade kunnat hända på vägen hem för henne, så himla skönt att det ändå gick så bra!

När Lucy for iväg i galopp så blev ju Zyd stissig, höll på att trampa runt och tittade runt och var allmänt spänd. Sen var det nära att en cyklist körde in i oss och det gjorde inte saken bättre ^^
Men vi skrittade hem och hon blev lite lugnare, när hon sen stod och tuggade sin kraft så såg hon så nöjd ut!
Tre hästhuvuden i olika hinkar som nöjt stod och tuggade, det var mysigt att se  ♥


Även en bild på pappa då, fick bli en som jag tog på honom och hans nya medryttarhäst för några dagar sedan:
2013-08-13 @ 17:39:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0