Älskade lugn

Idag har varit en ganska stressig men bra dag! Började med en riktigt fint julavslutning där elever från skolan uppträdde, mäktigt imponerad!
Sen småsprang jag till bussen för att snabbt hem och byta om, för att sedan cykla ut till hästarna. 
Tog på repgrimma på Fresa som fick följa med som handhäst och ett träns på Zyd som fick bära mig på turen. Lord & Cereza fick stanna i hagen, var otroligt nervös att Lord & Cereza skulle komma i galopp efter oss hela tiden, inte länge sedan Lord gick igenom eltråden och orolig att han skulle göra det igen. Men de stod så snällt kvar när jag kom tillbaka men en gnällig Cereza var det då allt som varit ifrån sin mamma i en och en halv timma ^^

Blev en liten uteritt och vi mötte upp Viktoria & Lucy. Började med lite klättring som resulterade i att jag satt av och gick upp och ner för backarna istället, Zyd var otroligt hal och jag med mjukisbyxor - inte möjligt att sitta kvar när Zydansie kämpade sig uppför! Sen hade jag också en Fresa som inte riktigt ville gå upp för backen så satt av och skickade de framåt, efter lite pet på rumpor och bogar så började de lyssna och det blev lite lättare att klättra med två hästar i händerna ;)
Avslutade sen det hela med att gå en mystur i skogen, funkade bra men hade fullt fokus på balansen då så fort Zyd tittade åt något håll så sköt hon lite på mig på ryggen och jag började glida neråt ^^ Ridbyxor nästa gång barbacka!!

Vi hoppade också ett litet dike, det var lite vattenfyllt säker 7cm djupt så både jag och Zyd såg att den var lite farlig  så jag tog ett mantag och vi hoppade över det ;)

Sen hem, duscha och springa till buss igen för att träffa min mor en stund. Vi fikade och jag lånade en bok som jag nu har suttit och drömt mig bort i. Äntligen lite lugn och ro på denna fullspäckade dag :)
Ovisad rumpbild i brist på bilder
2013-12-20 @ 23:26:02 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0