Gårdagens banhoppning i ridhuset

Igår så red jag och Elin över hästarna hem till Elin några timmar innan vi skulle in i ridhuset i hopp om att få över dem när det fortfarande var lite ljust men, det var ganska mörkt ändå - tanken var god!
 
Cyklade hem och åt lite innan jag cyklade tillbaka igen och vi gick med hästarna till ridhuset, stod redan massa hinder framma pga någon hoppkurs som varit under dagen så Elin började rida fram Zydansie direkt. 

Började då med att Elin hoppade och det såg riktigt bra ut, Zydansie hoppar så himla fint och när Elin rider så ser det så himla enkelt ut! Jätte kul att se och de travhoppade hela 115cm (!!), Zydandie tyckte att det såg lite läskigt ut så hon ville ta den i trav innan hon vågade hoppa den i galopp ^^
De jobbade riktigt fint och bra tillsammans!

Sen fick jag sitta upp och hindrena sänktes (då såg det litet och bra ut). Satte upp på en väldigt mjuk och trevlig häst då. Var inte alls med i början när vi hoppade och det kändes som om att jag störde henne i alla hopp för att jag inte rider som jag ska och är så svag i min bål. Men tillslut så blev det lite bättre men såg nu på klippen att jag är riktigt dålig med att ge eftergift, tråkigt att nu när Zyd hoppar så bra så är det man själv som förstör och inte kan hänga med. Zydansie är en grym hopphäst som bara saknar lite muskler :)
Jag vet inte varför men jag har riktigt svårt att hoppa Zyd, det börjar bli bättre men känner mig verkligen som en nybörjare på henne!

Men det var riktigt kul och hoppade en liten bana på 60/70cm, den såg inte alls hög ut så psyket bråkade inte här men såg på någa stillbilder att Zydansie sparar inte på krafterna för att hon kan. Det kommer ni se på några stillbilder i slutet av klippet som kommer här. 
Känns mycket bättre nu men hoppas hinna med en till hoppning med sadel innan tävlingen som jag är lite sugen på den 29:e december.

Stor tack Elin för alla hjälp, lovar att jag ska träna bålstabilitet så mycket som möjligt nu för att försöka att inte störa Zyd så mycket :)


2013-12-15 @ 13:26:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia Krantz

Tycker att det ser väldigt fint ut. Hoppade ju själv den där banan dagen efter och måste säga att det var en väldigt rolig bana. :)

2013-12-17 @ 17:59:48
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Ser ju super duper fint ut Stella, du ska verkligen vara nöjd & stolt över att du rider en så himla fin häst, hon ser inte enkel ut för fem öre, men ser ut som att du klara det galant!

Sv : Ja det är super roligt! :D

2013-12-21 @ 13:55:41
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0