Mysiga skogsturer

Igår när jag kom till stallet så började jag med att ta in Zydansie. Gav henne mat och fixade lite med hennes "mugg" samt borstade lite på henne.
Hade innan tittat henne i hagen för att se om hon såg halt ut eller inte, kollade henne i traven och hon såg lite stel ut men inget som märktes i skritten.
Sen åkte tränset på och jag satte upp på hennes bara rygg, dagens planer var att hitta en stig, följa den och bara ha det mysigt. Zyd tyckte dock att det var onödigt och ville vända hem ett par gånger men efter lite övertalning så gick hon snällt :)

Skrittade runt i skogen och när vi kom ut igen så fick hon sin mash och sen fick hon gå ut i hagen igen.

Plockade sedan in Fresa och Cereza, gjorde rent Fresas fistelgång och sedan fick hon äta under tiden som jag borstade lite på henne och Cereza.
När det var klart så la jag på barbackapadden, tog på repgrimman och sedan blev det att bege sig ut i skogen igen. Otroligt nog så följde Cereza snällt med då hennes hagkompis Rulle inte stod bredvid och skrek efter henne.
Så fort vi kom in i skogen så började C att busa runt, galopperade och gjorde luftsprång.

Försökte att gå lite extra i backar med Fresa så hon fick jobba lite med kroppen medans hennes tokiga dotter galopperade ifrån henne, gnäggade efter henne och sedan kom tillbaka i full fart ^^ Haha hon är så gullig och det är så roligt att ha med henne i skogen, man blir på så bra humör!

Tillbaka i stallet så fick även Fresa sin mash som C också smakade på innan de fick gå ut i hagen igen.
Mycket trevliga turer i skogen, det var mysigt ♥
2013-07-02 @ 22:38:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0