Första hopp-passet med damerna

Idag så var jag i stallet strax efter nio och kom hem ungefär vid sex, så det blev ganska många timmar stall idag ♥

Började med att ta in hästarna från hagen vilket tog ett bra tag då de går i en stor sommarhage och stod längst bort. Väl inne så borstade jag dem och fixade lite och sen var Elin där.
Vi gick ner och byggde fram lite hinder och sedan tog vi ner hästarna till ängen och red fram där.

Elin frågade vilken häst jag ville rida och jag valde Zydansie för att få känna att jag kan få galopp på henne utan draghjälp. Det gick faktiskt bra, lite väl mycket travsteg i början när jag gjorde fattningen i skritt men i slutet av framridningen så blev hon så glad och pigg och ville galoppera på - exakt det vi vill få fram hos henne så det var jättekul!

Så bara efter framridningen så var jag på jättebra humör och tyckte att livet var toppen - det kändes bara så bra ♥

Elin skuttade runt på båda hästarna innan mig för att visa hur dem brukar vara samt förklara hur man behöver rida och vad man ska tänka på. Hon hoppade Fresa först och man såg hur Fresa verkligen ville hoppa, hon hoppade av stort några gånger men Elin som är så duktig gjorde att det såg så himla enkelt ut!

Hon hoppade även Zydansie lite innan jag fick hoppa och när Zydansie kom in på banan så dog hon lite. Var inte alls den där pigga och glada hästen som precis nyss inte ville sluta galoppera på fältet. Fick i alla fall travhoppa några skutt med Zyd men det var inte så roligt, det kändes vingligt, ojämnt och ganska stötigt - alltså jag kom inte in i hennes rörelser alls då.
Men vi ska prova att hoppa någon dag men på gräs istället i hopp om att Zyd kan visa sitt rätta jag, men det var lite kul att känna på henne ändå även fast att känslan inte blev så bra.

Fick sedan sitta upp på Fresa och oj vad svårt det var. Fresa var jätte på för att hon ville hoppa och jag försökte att sakta in lite och Fresa bromsade massor eller gasade massor för mina hjälper. Var väldigt obalans i början men väl i galoppen så kändes det bättre.

Hoppade ett räcke först och Fresa hoppade av stort ett par gånger på samma hinder. Blev sur på mig själv för att jag inte hängde med i hoppet då även fast att jag visste att hon kunde hoppa av stort - det hela resulterade i att jag drog henne i munnen och jag blev ännu surare på mig själv.

Hoppade runt lite och Elin gav mig massa bra instruktioner, det var riktigt kul och det kändes som om att jag kom in i hoppningen mer och mer för fler hinder som jag hoppade.
Elin avslutade med att lägga upp några hinder på en meter och jag och Fresa tog oss över det utan problem. Blev så himla stolt och glad! Hon frågade om hon skulle höja lite till men sa nej, hade en sådan otrolig känsla och ville verkligen inte förstöra den. Så jag sa helt enkelt stop när det kändes som bäst ♥

Ett toppen pass i sig och Fresa var riktigt rolig att hoppa, längtar till nästa gång ♥

Elin var jätte gullig och filmade också. Har tittat på det lite och ser att mitt största fel är min hand, jag ger ingen eftergift. Blir lite frusterad på mig själv för att det är något man vet i ryggmärgen att man ska göra.
Min far sa att jag brukar vara duktig med eftergiften så förmodligen så är jag bara ringrostig för att jag inte hoppat så mycket på senare tid, så det ska jag få till vid nästa hoppning.

Har lite på film och eventuellt att det kommer upp här om datorn vill samarbeta med mig idag, men det märks.

Underbar dag i stallet och jag är bara så glad ♥
Bild som Elin tagit på mig och fina Fresa när snön ännu inte var borta:

 
2013-06-30 @ 21:02:04 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0