Oväder

Idag cyklade jag och min far ut till stallet och det var varmt och skönt, lite kvavt. Efter bara en halvtimma i stallet kanske så började det ösregna och de åskade rejält.

Men vi fortsatte ändå som planerat då hästarna inte verkade särskilt upp skärrade av vädret, lite regn skadar ju inte. Pappa pysslade lite med Zyd och gjorde sina övningar och det såg bra ut. Man märker att han är lite osäker vad som ser rätt och fel ut och det är ju inte konstigt då det bara var andra gången.

Zyd fick gå in i stallet igen och äta samt rulla sig lite innan täcket åkte på och hon fick gå ut i hagen igen. Sen blev det lite pyssel med Fresa & Cereza innan jag bestämde mig för att ta ner även dem i lekhagen och jobba lite från marken. Sakerna sitter fortfarande och jag börjar bli mer bekväm i det här sättet att jobba.

Avslutade med att ta in henne på ridbanan en liten stund för att se om jag kunde få upp henne i galopp idag. Otroligt nog så gick det idag, busblandade galoppfattningar men jag fick lite galopp i alla fall.

Sen blev det att cykla hem, duscha och ta på sig varma kläder då regnat gjorde en lite frusen.
2013-06-09 @ 16:12:20 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Fin blogg!

2013-06-11 @ 17:01:57
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0