Dressyrpass Bullen 6/3

Bullen är en stor och tungriden häst i mitt tycke. Han kräver väldigt mycket av ryttaren vilket är riktigt bra träning för mig.
Men det var ett sjukt jobbigt pass för min del. Vi satt ner mycket i traven, han är väldigt skumpig så mina magmuskler fick känna att de levde.
Jag satt ner i traven, behövde använda spöt några gånger för att få honom att använda bakbenen också vilket leder till ännu skumpigare och då är det riktigt svårt att hålla om med benen och göra sina tygeltag då man är mer i luften än i sadeln...
Haha fin beskrivning känner jag men i slutet så släppte det och allt jobb gav resultat, fick honom att jobba på fint men det krävdes fortfarande mycket av mig som ryttare. I slutet gjorde vi även några galoppfattningar från skritt och jag blev positivt överaskad av Bullen, klockrena galoppfattningar!
Dagarna efter hade jag träningsvärk i större delen av kroppen men det var helt klart ett givande pass!
2013-03-15 @ 13:26:21 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: amanda

haha han har faktiskt lättare för att fatta galopp från skritt än från i trav :) vilket i för sig är bra för hans styrka och även för mindre rutinerade ryttare som inte riktigt kan sitta ner, då kan de ta det i skritt ist ;)

2013-03-15 @ 20:34:32
URL: http://reboot.blogg.se
Postat av: Kajsa Johansson

det är väldigt nyttigt att rida olika hästar! men ja, tungridna hästar är väldigt krävande hästar.. men som sagt, det är väldigt nyttigt och musklerna får oftast jobba vääldigt mycket ;-)

2013-03-16 @ 13:39:49
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0