Hoppning med Lucy 20/3-13

I onsdags stod det hopplektion på mitt och Lucys schema.
Började med att skritta fram lite i mörkret vilket inte gick alls, tror att Lucy är mörkrädd då det slutade med att hon vägrade gå framåt, hon hade stora och uppblåsta näsborrarna och om jag gick på henne och försökte övertala henne om att vi faktiskt skulle framåt så resulterade det i att vi nästan backade in i samma traktor ett flertal gånger... Så jag fick sitta av och leda henne till ridhuset.
Hoppningen gick helt okej faktiskt. Var inte helt med från början då jag typ glömt hur man hoppar henne och då inte red henne på det sättet som hon behöver för att hon ska kunna prestera sitt bästa. Men efter ett par hopp så kom vi båda mer in i det och allt bara rullade på. Finns inte så mycket att säga då hon skötte sig bra, rev någon gång av lathet och någon gång pga att jag fortfarande svängde och inte han med med handen.
Men kortsagt ett helt okej pass och nu kommer jag och Lucy att hoppa en gång till innan hopptävlingen nästa söndag så det känns skönt!
 
Haha på bilden här över ser man att hon verkligen är en riktigt lång häst när man inte krullar ihop henne ^^
2013-03-22 @ 20:26:19 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0