Hopptävling 31/3-13

 Hopptävlingen i sig gick helt okej. Hon blev lite övertaggad till andra klassen och höll på att bocka runt när vi red fram. Haha söt och glad häst som verkligen tände till i galopp-ökningarna.
Inför första klassen så gav Elin mig lite tips när jag red fram vilket kändes jätte bra, då återkom den där känsla av trygghet och allt kändes så avslappnat och bra.
Den klassen kom vi runt felfritt och på en bra poäng så det blev en tredje placering för oss ♥
 
Klass två, 90cm var en annan femma. Vid framridningen så skulle hon busa runt och ha sig vilket gjorde att jag tappade fokus lite. När vi väl hoppade banan så höll jag för mycket i henne och var inte lika nogrann vilket resulterade i 8 fel men jag är helnöjd iallafall. Nu blir det att fortsätta att träna för att få ihop oss som ett ekipage ännu mer.
 
Jag skyller på Elin att det inte gick så bra i andra klassen. Hon stack iväg innan och då hade jag inga Elin ögon på mig så då slarvade jag och var inte riktigt koncentrerad...
Det är skönt att skylla ifrån sig ibland ;)
 
 
2013-03-31 @ 19:38:00 Lucy ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Ebba!

Kul att det gick så bra!
Är ju inte lätt alls på tävlingarna, man blir lite nervös själv & jag tror hästen också får lite tävlings nerver i kroppen, så då måste man ju rida på ett annat sätt än hur man rider på träningarna!

Kram Ebba!

2013-03-31 @ 20:07:37
URL: http://rabbitstars.blogg.se
Postat av: kajsa

Det är skönt när man känner känslan av trygghet, då brukar allting gå mycket bättre! Skönt att du är nöjd, för det tycker jag verkligen att du ska vara för det ser jättefint ut på filmen :) NI är så duktiga!! kram

2013-04-01 @ 00:38:05
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se
Postat av: Elin Eriksson

Super snygga ritter ;-) du är så duktig

2013-04-01 @ 19:48:41
URL: http://misselineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0