Viktoria red Lucy 9/3

I lördags hade jag Lucy för att ägaren skulle jobba. Men då jag hade väldigt ont i halsen så då kändes det inte bra att rida (kan vara farligt om man tränar nära man har ont i halsen, kan leda till hjärtmuskelinflamation). Så då, efter att ha kolla om okej med ägaren, så fick Viktoria sitta upp på Lucy och rida henne istället för mig. Jag gick med en sväng ute medans de skrittade fram, (var som en hönsmamma och vågade inte låta Viktoria skitta fram henne själv ute, kände att jag hade ansvaret för både häst och ryttare) sedan gick vi in i ridhuset och Viktoria fick jogga igång själv utan att jag sa något mer än att hon skulle tänka fram för skänkeln.
Väl igång så red Viktoria en volt runt mig medans jag stod nere på backen och gav instruktioner och tjatade på småsaker. Viktoria var verkligen jätte duktig! Jag körde slut på henne och hon fick en skaplig träningsvärk efter detta pass. Bara för att jag känner Viktoria så pass bra så vågade jag vara hård och jag var inte nöjd och berömde förän jag såg en avsevärt stor skillnad.
Men hon var som sagt duktig, med tanke på att Lucy är en väldigt jobbig häst, och jag kanske var lite för snål med att berömma om jag tänker efter (a).
 
 
2013-03-15 @ 13:49:00 Bilder Permalink


Kommentarer
Postat av: kajsa

Bra att du avstod från ridningen när du är sjuk! Minns att jag en gång skulle ut och ta en lugn tur när jag var förkyld, men usch vad jag mådde dåligt efteråt . Låter iallafall som ett bra ridpass för henne :)

2013-03-16 @ 13:33:53
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0