Hoppning med Sjuan

I onsdags så var det hoppning och då fick jag sjuan (!!!).
Väldigt länge sedan jag hoppade honom och det kändes direkt, kände mig inte alls i balans de första skutten men sen så kom jag in i det. Han är en riktigt trevlig häst som gillar att hoppa.
Allting gick bra, vägarna funkade och inga problem alls med skutten. Men nu var det mitt psyke som vart ett problem...

Jag har alltid tyckt om och hoppa, har haft en period då jag varit ganska rädd men jag har fortfarande velat hoppa. Nu senaste tiden har jag tyckt att det varit skit roligt att hoppa och har velat göra det hur mycket som helst ^^

Men nu hade det gått en månad sedan jag hoppade sist och det funkade inte alls. Jag kände mig nervös när jag satt och väntade på min tur att hoppa och sen i slutet när vi hoppade en bana på lite högre hinder så fick jag nästan panik på insidan. Syntes inget alls på utsidan fick jag höra sedan men jag var rädd.
Jag tog mig runt men vid varje hopp så tog jag mantag då jag var rädd att åka av, jag har aldrig tagit mantag förut. Blir så frustrerad, vet inte vad som hänt, jag gillar att hoppa och vill inte att min hjärna ska börja spöka nu :(

Jag hoppas verkligen att det här kommer att försvinna och att det bara var en engångsgrej då jag tycker att det är en sådan skön känsla att ta sig över hinder men en häst.

2013-05-17 @ 22:13:12 Stjärnholm Permalink


Kommentarer
Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Det var förmodligen något tillfälligt bara!
Jag kan också få panik när jag hoppar och jag är inte hopprädd. Tror nog att alla kan få det, att man känner sig osäker och o trygg!
Men hoppas det går över!
Lycka till :)

Kram EBba!

2013-05-21 @ 21:15:41
URL: http://ebbalagerstrom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0