Onsdagens dressyrlektion - Gandini

I onsdags så hade jag en dressyrlektion på Gandini, en förre detta favorit. Gandini är en stor fux som inte gör mycket själv, man måste verkligen jobba med skänklar och vara lätt i handen då han gärna blir stark och hänger sig i handen.
Det hela blev inte lättare av att jag fick snurra stiglädren 3 varv, alltså helt ärligt 3 varv. Borde man inte vid sextonårsåldern kommit förbi stadiet då man måste snurra lädren? Kan bara skylla på att det är en stor häst med få hål i lädren.

Passet gick inte särskilt bra, jag blev för stark i handen då G var stark, en dålig vana jag har som måste tränas bort (!!!), och det var inte så roligt övning i sig heller. Men i galoppen så var han fin och i slutet i några minuter så sa ridläraren att han verkligen jobbade med bakbenen vilket resulterade i att han blev jätte känslig i munnen och lyssnade för minsta lilla.

Så okej de sista minuterna var härliga men resten var inte mycket att hurra för, men det är en stor häst och mina ben räcker inte riktigt till hela tiden.
Några bilder från 2010 då jag red Gandini, jätte stolt över att han krökte på nacken, tyckte att jag själv var jätte duktigt men han krökte ju på nacken bara man höll i tygeln i skritten ^^
Några bilder i all fall och förhoppningsvis så såg det bättre ut i onsdags

2013-05-25 @ 00:05:09 Stjärnholm Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0