Hoppetiskutt

Kom hem tidigt från skolan idag och hade bestämt att jag skulle ta hästarna, men väl hemma så var jag trött och hade huvudvärk - ingen större lust att cykla ut till damerna.

Men det var bestämt så bytte om och cyklade ut, tog på Zydansie repgrimman och klädde själv på mig säkerhetsväst, hjälm och reflexväst. Gick ut från hagen och skrittade bort till dit jag planerat att rida. Började med att klättra i en skogsbacke upp och ner, upp och ner fast på lite olika ställen. Efter det tog vi en kort galopp uppför en "sandbacke" och skrittade vidare. 

Kom till stället där Mia och Elin tidigare byggt upp högre terränghinder, skrittade vid sidan av hela vägen bort och sedan tillbaka igen. Råkade ta i grimmskaftet och Zyd tog det som att vi skulle galoppera och hoppa men bromsade in henne. De såg höga ut och jag är inte så kaxig när jag är själv samt sitter barbacka med endast repgrimman ^^
Tänkte att jag skulle säga till Elin att hon borde rida dit och hoppa någon dag då Zyd verkade taggad. Men Zydansie frågade flera gånger om vi inte skulle hoppa, det slutade med att vi gjorde det... Tog tre hinder i följd en fyra gånger kanske, avslutade med en bra omgång, det gick hur bra som helst och hon var helt med på noterna!

Tog sedan och klättrade lite i skogsbackar igen innan vi skrittade tillbaka till hagen, en lycklig ryttare då vi klarat mer än jag trodde vi kunde och en nöjd häst som gick med öronen framåt och var avslappnad. 
 
Sen tog jag och jobbade Fesa från marken, hon var helt med och pigg. Kom till några byten av varv och hon gjorde galoppfattningar, hoppade, bockade och busade runt. Jag tror Fresa säger att hon har energi och verkligen vill börja jobba nu ^^

Gjorde lite byten av varv och det var jätte skoj. Sen släppte jag henne i hagen där det finns några hinder som Elin och hennes far har byggt. Provade att jobba henne löst och det funkade! Hon försökte smita iväg någon gång men då tog jag rumpa på henne och hon kom och gjorde mig sällskap istället. Provade också att skicka henne över några hinder och det gjorde hon med glädje!
Toppenpass med båda damerna och jag cyklade därifrån nöjd och riktigt glad, åh vad jag gillar dessa hästar! 
2013-11-15 @ 18:21:00 Fresa ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt Stella!!! Underbart
Du är för duktig du <3

2013-11-15 @ 18:52:01
URL: http://misselineriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0