Lite dressyr

Igår så red Elin hästarna till ridhuset och jag kom direkt till ridhuset. Det skulle bli sent och då var det smartast att cykla direkt hem från ridhuset istället för att rida med Elin & hästarna tillbaka då det skulle bli toksent med tanke på skolan :)

Blev lite dressyr på Zydansie då jag jätte gärna ville det. Massa ny insperation efter clinicen med John Moore och lite saker jag ville testa som jag visste att jag slarvat med även fast Elin sagt hur jag ska tänka och rida. Men jag är ganska lat och när det inte har varit "lektion" (haft Elins ögon på mig) så har jag inte lagt så stor vikt vid det då det inte känns helt hundra ännu.

Väl i traven så kändes det inte alls kul, hon drog mycket i mig och bara sprang på. Försökte att vara lätt i handen men hon fortsatte så det slutade med att jag släppte tygeln helt... Haha så travde runt en stund på helt långa tyglar för då kunde hon inte dra i mig men så kunde jag inte jobba. Fick inte alls någon bra känsla men gick över till galoppen då Elin var inne i sitt arbete så jag ville inte störa, tänkte ta det efteråt istället. Halvtaskiga galoppfattningar först så fick ta en liten pinne och använda på rumpan en gång och sedan fick hon en riktigt fin galopp i mitt tycke. Hon galopperade på bra med hela kroppen och även fattningarna funkade bra nu. 

Ställde mig sedan i mitten och tittade när Elin red Fresa en liten stund, riktigt roligt att titta då Fresa har haft en lång vila nu i och med föl och en liten hälta. Så kul att se pigga glada Fresa & Elin jobba lite tillsammans. 

Sen frågade jag Elin om hon hade lust att sitta upp på Zyd och känna lite på henne. Vilket hon gjorde och då kom hon fram till att jag missat flera steg i framridningen, sen när jag satt upp så hade jag en riktigt bra känsla. 
Tycker verkligen att det är superkul när Elin hjälper mig, nu var det bara en liten stund och gud vad kul det var! Nu var det ganska länge sen jag red dressyr för Elin men det känns alltid så bra, vi har en kontakt som får det hela att kännas både roligt och lite utmanande.
Det blev så mycket bättre och när jag väl gjorde rätt så gjorde Zyd det också, riktigt trevligt avslut på en halvtaskig början av passet :) Stort tack Elin!
2013-11-04 @ 21:14:00 Zydansie ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0