Löshoppning igen

Igår så stod det löshoppning för damerna + Mango på schemat. Jag & Elins pappa tog hästarna till ridhuset då Elin skulle komma direkt efter jobbet till ridhuset så vi tjänade lite tid.
Jag satt på Fresa och planen var att jag skulle ha Mango i handen, Elins pappa skulle gå med Zydansie och Cereza lös. Fresa var väldigt på tårna efter en lite olycka som hände för nästan två veckor sedan då de fick ett nära möte med en älg.

Jag han inte hålla i Mango många meter, hade han i vänster hand men han gick på högersida så precis när jag tänkte byta hand på repet så flyger Fresa iväg och jag hamnar på backen men var snabbt uppe på benen där Fresa & Mango bara tittade på mig. Jag vet inte exakt vad det var Fresa tänkte sticka ifrån men barbacka och inte full koll på henne då jag tänkte byta hand så hade jag inte en chans att reagera och försöka hålla mig kvar. 

Blev så att Elins pappa gick med både Mango och Zydansie då jag hade fullt upp med att försöka ha koll på Fresa. 
Väl i ridhuset så stack Elins pappa hem och vi började bygga. Hoppningen funkade riktigt bra, riktigt impad över Cerezas fina hopp! Fresa hoppade en trippelbarr på ungefär 1.40 utan problem och man ser en otrolig skillnad på Zydansies självförtroende nu om man jämför med första gången. Så tre löshoppningar och man ser en mycket säkrare häst när man tittar på Zydansie, det är riktigt kul!
Mango fick också springa runt och hoppa, inte riktigt samma fart som hos de andra damerna men han är ju lite mindre och lite tjockare ;)
På vägen hem så satt jag på Mango & Elin satt på Zydansie med Fresa i handen. Vi mötte fru älg vid en äng så då var vi båda snabba med att sitta av ^^
Lyckad dag med bra träning för hästarna
2013-11-03 @ 16:34:11 Cereza ♥ Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0