Sen uppdatering

Vet inte riktigt vad som hände, skrev ett långt och ganska välskrivet inlägg om helgen och sen slutade jag att uppdatera även då jag har lov?!

I tisdags hade jag hästarna, med massa ny insperation från helgen så tog jag och jobbade både Fresa & Zyd från marken. Började med Zydansie då hon var väldigt tjafsig mot de andra, kanske understimulerad, hoppades på att om hon fick tänka och göra sig av med lite energi så skulle hon bli på bättre humör.

Det kändes faktiskt riktigt roligt och många av övningarna flöt på bra, speciellt övningen där jag går på en volt med hästen och byter sida på henne så hon är på både in och utsidan av volten. Den gick klockrent och det var jättekul, läste att Elin hade fått påminna Zyd om hur den funkade dagen innan med nu funkade den.
Det enda som inte blev helt 100% var galoppfattningarna, hon stressade mest upp sig men traven är ju hennes starka sida men det ska vi nog lösa.

Stoppade in Zyd i hagen och tog ut endast Fresa, stängde in Cereza då de måste träna på att vara ifrån varandra lite. Cereza hade Zyd men gnäggade en del ändå, vi var inte långt bort men Fresa var så lugn och brydde sig inte om att svara sin dotter ^^ Här flöt allt på bra och fick till några riktigt fina byten av varv, där hon travade emot mig med spetsade öron och jag visade vägen och det bara flöt på. Riktigt kul!

2013-11-01 @ 22:05:53 Arbete från marken Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0