Småhoppat med Mango

Haha inga av mina planer idag blev som planerat. Hade tänkt rida dressyr med på Zydansie och Mango. När sadeln väl låg på Zyd så märkte jag att jag inte fått med mig något sadeljord från Elins hus -.-  Jag som verkligen var taggad på att dressyra med henne men det sket sig.

På med sadel och träns på Mango istället, väl på plats och efter några varv i trav så kände jag bara nej. Det här skulle inte bli ett långt pass, Mango tryckte emot med bogen och hade inte mycket bjudning. Men då så frågade pappa om jag inte skulle hoppa över några av terränghindrena som Elin och hennes far hade byggt.

Sagt och gjort så började jag hoppa över de små och vågade allt eftersom hoppa de som såg läskigare och högre ut. Mango skötte sig bra, vill hela tiden bryta av direkt efter ett hinder och blev flåsig direkt men det är inte lätt att vara tjock ;) Nej men han var väldigt snäll och vi hoppade runt lite innan jag skrittade av honom och lät han gå till kompisarna igen.
Pappa var jätte snäll och fotade:
2013-10-12 @ 20:24:19 Mango Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0